Sınıf Rehber Öğretmenleri ve Görevleri

Sınıf Rehber Öğretmenleri ve Görevleri

Meb Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliğine göre Sınıf Rehber Öğretmeninin görevleri aşağıda listelenmiştir. Okulumuz sınıf rehber öğretmenlerinin yönetmelikte geçen aşağıdaki görevleri eksiksiz yapmasını rica ederim.

                                                                                                                                            Celalettin AĞRALI

                                                                                                                                                Okul Müdürü

04.10.2022 185

 

Sınıf Rehber Öğretmenleri

Sıra NO Sınıf/Şube Öğretmenin Adı Soyadı
1  5/A  Adem ATAY
2  6/A Mustafa DOĞAN 
3  7/A Özlem GÜLSOY 
4  8/A Tuba AKKOCA 
5  9/A Süleyman SÖNMEZ 
6  9/B Semiha SERDENGEÇTİ 
7  9/C Orhan BAYAR 
8  10/A Adile DAĞ 
9  10/B Bilge GÜNDÜZ 
10  11/A Mehmet KURULUR 
11  11/B Fatma AYDOĞDU 
12  11/C Şevki ÇEVİK 
13  12/A Fatma GÜNEŞ ÇELEBİ 
14  12/B Gülsüm DALCI 
15  12/C Ahmet SANDAL 

Sınıf rehber öğretmeninin görevleri MADDE 35 

(1) Sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar:

a) Eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde sınıfının yıllık çalışmalarını planlar. Bu planlamanın bir örneğini ders yılının ilk ayı içinde rehberlik servisine iletir; plan dâhilinde uygulamalarını gerçekleştirir.

b) Bireyi tanıma tekniklerinden uzmanlık bilgisi gerektirmeyenleri sınıfında uygulayarak sonuçlarını rehberlik öğretmeni ile paylaşır.

c) e-Okul sistemindeki öğrenci gelişim dosyalarının sınıf rehberlik hizmetleri ile ilgili bölümlerini doldurur, gerektiğinde rehberlik servisiyle iş birliği yapar.

ç) Sınıfa yeni gelen öğrencilerin uyum sürecinde rehberlik öğretmeni ile iş birliği içerisinde çalışır.

d) Rehberlik öğretmeni ile iş birliği yaparak öğrencilerin ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci meclisine, öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirme işlemlerini yürütür.

e) Sınıfındaki öğrencilerin risk altında olduğuna ilişkin veri elde ettiğinde gerekli desteği sağlamak üzere rehberlik servisine bilgi verir. 

f) Öğrencinin, öğrenme stilini fark etmesine, öğrenme becerilerini geliştirmesine, akademik performansını artırmasına yönelik çalışmalarında rehberlik servisiyle iş birliği yapar.

g) Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarını, rehberlik hizmetleri ile ilgili ihtiyaç ve önerilerini belirten raporu ders yılı sonunda rehberlik servisine iletir.

ğ) Öğrenci hakkındaki özel ve gizlilik içeren bilgileri korur.

h) Bireyselleştirilmiş eğitim planının hazırlanmasında görev alır.

ı) Eğitim kurumu müdürünün rehberlik hizmetleri ile ilgili vereceği diğer görevleri yapar. 

 

Sınıf Oturma Planı İçin TIKLAYINIZ.